گزارش الجزیره: آسیای جنوب شرقی وابستگی عمیق به سوخت های فسیلی دارد خبرگزاری بین المللی

شفقنا . ۱۴۰۳/۸/۱،‏ ۱۰:۰۴


شفقنا- یک گزارش اعلام می کند؛ 10 عضو ASEAN کل افزایش تقاضای برق منطقه را در سال گذشته از طریق سوخت‌های فسیلی تامین کردند.

به گزارش شفقنا از الجزیره، یک اندیشکده زیست محیطی هشدار داده است که آسیای جنوب شرقی در خطر تعمیق وابستگی خود به سوخت های فسیلی است زیرا تلاش می کند تقاضای فزاینده برای برق را برآورده کند.

اندیشکده Ember مستقر در بریتانیا در گزارشی که روز سه شنبه منتشر شد، اعلام کرد که 10 کشور اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا (ASEAN) کل افزایش 3.6 درصدی تقاضای برق منطقه را در سال گذشته از طریق سوخت های فسیلی تامین کردند.

در این گزارش آمده است که سهم آسه‌آن از انرژی تولید شده توسط انرژی‌های تجدیدپذیر، در مقایسه با 28 درصد در سال 2022، در بحبوحه کاهش تولید برق آبی به دلیل خشکسالی و سایر رویدادها، به 26 درصد کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش، انتشار کربن در سال گذشته 6.6 درصد رشد کرد که نشان دهنده 44 میلیون تن CO2 اضافی در جو است.

بر اساس این گزارش، ویتنام، مالزی و فیلیپین بیشترین آلاینده‌های زغال‌سنگ را شامل می‌شوند، در حالی که گازهای گلخانه‌ای سنگاپور و تایلند بیشتر از گاز طبیعی ناشی می‌شوند.

امبر گفت انتقال آهسته انرژی منطقه به این معنی است که از مزایای انرژی های تجدیدپذیر، از جمله کاهش هزینه انرژی خورشیدی و بادی، که اکنون ارزان تر از سوخت های فسیلی هستند، از دست داده است.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.