یک آمریکایی در اثر مسمومیت غذایی در رستوران‌های مک دونالد جان باخت و 49 نفر دیگر بیمار شدند خبرگزاری بین المللی

شفقنا . ۱۴۰۳/۸/۲،‏ ۸:۵۰


شفقنا- مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که یک نفر در اثر مسمومیت غذایی «اشریشیا کولای» در رستوران‌های مک دونالدز جان خود را از دست داده و 49 نفر دیگر بیمار شدند.

به گزارش شفقنا؛ وبگاه آرتی عربی نوشت: «مراکز مربوطه اعلام کردند که موارد ابتلا در ده ایالت گزارش شده است، اما احتمالاً دامنه شیوع بیماری بسیار بیشتر است و اکثر موارد از ایالت‌های كولورادو و كانزاس گزارش شده‌اند».

تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که پیاز خرد شده که در ساندویچ‌ها استفاده می‌شود و گوشت گاو، منابع احتمالی شیوع بیماری هستند.

مک دونالدز اعلام کرده است که استفاده از پیاز را متوقف می‌کند و فروش ساندویچ کوارتر پوند با پنیر را در رستوران‌های خود در کولورادو، کانزاس، یوتا، وایومینگ، آیداهو، آیووا، میسوری، مونتانا، نبراسکا، نوادا، نیومکزیکو و اوکلاهما متوقف کرده است.

سازمان‌های نظارتی فدرال همچنان در حال بررسی هستند که آیا ممکن است همبرگرهای تولید شده توسط مک دونالدز این بیماری باشند یا خیر.

مک دونالدز در بیانیه‌ای که در وب‌سایت خود منتشر کرده، تأکید کرده که سایر اقلام موجود در منو، از جمله همبرگر با پنیر، تحت تأثیر این موضوع قرار نگرفته‌اند.

طبق گزارش وب‌سایت بیزینس اینسایدر، پس از انتشار خبر شیوع بیماری، سهام مك دونالدز بیش از 9 درصد کاهش یافته است.

علائم و نشانه‌های ابتلا به اشریشیا کلی معمولا سه یا چهار روز پس از مواجهه با این باکتری بروز پیدا می‌کنند. علائم شامل اسهال است که ممکن است از خفیف تا شدید و خونی باشد، همراه با گرفتگی معده یا درد، و حالت تهوع و استفراغ در برخی افراد که نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارند.

این خبر را در آرتی عربی ببینید

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه