استاندار: مشکلات کارخانه سیمان مارگون را بررسی و پیگیری می کنم

خبرگزاری برنا . ۱۴۰۳/۸/۲،‏ ۱۶:۴۰


استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مشکلات کارخانه سیمان مارگون را بررسی و پیگیری می کنم.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛یدالله رحمانی در نشست با سرمایه گذار کارخانه سیمان مارگون گفت: سه مشکل گاز، برق و معدن این کارخانه را در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با حضور سرمایه گذار کارخانه بررسی می کنم.

استاندار تصریح کرد: آن بخش از مشکلات این کارخانه که در سطح استان قابل رفع است قطعا بررسی و برطرف خواهیم کرد.

رحمانی ابراز داشت: چنانچه مشکلاتی باشد که در استان قابل رفع نباشد از طریق مکاتبه و پیگیری در مرکز کشور نسبت به رفع آن اقدام خواهد شد.

وی عنوان کرد:این واحد تولیدی به دلیل کاهش برق در تابستان سه ماه تعطیل و یا با کمترین ظرفیت فعالیت دارد و در زمستان با کمی گاز سه ماه تعطیل و یا نیمه فعال است که برای تولید و هم اشتغال مشکلاتی را ایجاد می کند.

استاندار تاکید کرد: باید با برنامه ریزی و پیگیری نسبت به تامین برق و گاز پایدار در طول سال برای این واحد تولیدی تدبیری اندیشیده شود.

رحمانی با بیان اینکه این واحد تولیدی که بیش از 2 هزار و 500 نفر اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم دارد و برای تامین سیمان استان مهم و ضروری است تأکید کرد:باید زمینه فعالیت مداوم با تمام ظرفیت آن را برای طول سال فراهم کرد.

استاندار عنوان کرد: قطعا مشکلات معدنی این واحد تولیدی با همکاری منابع طبیعی و مسائل زیست محیطی آن با همکاری محیط زیست استان مورد بررسی و قابل رفع است.

رحمانی در این دیدار با تماس تلفنی با مدیرعامل شرکت گاز استان و مدیرعامل شرکت برق نسبت به چاره اندیشی و تدبیر برای رفع مشکلات گاز و برق آن تاکید کرد. 

استاندار تاکید کرد:ما بی چون چرا از سرمایه گذاران، تولیدکنندگان و کارآفرینان حمایت می کنیم و همه تلاش مان را به کار می گیریم تا تولید و اشتغال در استان پایدار بماند و توسعه یابد.

سرمایه گذار کارخانه سیمان مارگون هم با تقدیر و تشکر از استاندار به خاطر دغدغه هایی که در خصوص واحدهای تولیدی و سرمایه گذاران دارد گفت: این کارخانه در سال بطور متوسط حدود شش ماه از سال به دلیل کمبود و یا قطع برق و گاز تعطیل است که منجر به خسارات سنگین می شود و گاهی اوقات باعث می شود نتوانیم حقوق کارکنان آن را پرداخت نماییم.

عباس فواز عنوان کرد:از ما خواسته شده که برای تامین برق کارخانه حدود 200 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کنیم و برای سوخت زمستان هم مازوت از استان های دور آن هم با هزینه بالا تامین کنیم که در این خصوص نیازمند حمایت و همکاری استاندار و متولیان امر هستیم.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه