واکنش مقامات و شخصیت‌های یمنی به شهادت سید صفی‌الدین

تسنیم . ۱۴۰۳/۸/۳،‏ ۱۰:۳۳


یک عضو شورای عالی سیاسی یمن با اعلام اینکه شهادت سید هاشم صفی‌الدین، هیچگونه پیروزی برای صهیونیست‌ها محسوب نمی‌شود، تاکید کرد حزب‌الله بعد از شهادت رهبران و فرماندهانش به خوبی نبرد را مدیریت کرده و وارد مرحله دردناک ضد صهیونیست‌ها شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در ادامه واکنش یمنی‌ها به شهادت سید هاشم صفی الدین، رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان، «محمدعلی الحوثی» عضو ارشد شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرد که شهادت مجاهد بزرگوارمان سید هاشم صفی الدین را به رهبری و رزمندگان عزیزمان در حزب الله تسلیت می‌گوییم.

الحوثی تاکید کرد: شهادت سید هاشم صفی‌الدین هیچ گونه پیروزی برای دشمن صهیونیستی به ارمغان نمی‌آورد. شهادت، سرنوشت قطعی رزمندگان راه خداست و خودشان به خوبی این را می‌دانند. همه شاهد انسجام و اقتدار حزب الله هستیم و دیدیم که مقاومت لبنان چگونه بعد از شهادت رهبران و فرماندهان خود، نبرد را با قدرت مدیریت کرده و وارد مرحله دردناک علیه دشمن شد.

«محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله یمن هم با اعلام تبریک و تسلیت به خاطر شهادت سید هاشم صفی‌الدین، گفت که این مصیبت بزرگ، خسارتی عظیم برای مقاومت و کل امت اسلامی به شمار می‌رود و ایشان نقش فعالی در تقویت مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی داشت.

وی افزود: با توجه به اینکه شهادت سید هاشم صفی‌الدین در این شرایط حساس اتفاق افتاده است، محافظت از همبستگی و وحدت همه گروه‌های مقاومت برای گذر از چالش‌های پیش رو، امری ضروری است.

انجمن علمای یمن هم به نوبه خود در واکنش به شهادت سید هاشم صفی الدین اعلام کرد که شهادت علامه صفی‌الدین و همرزمان بزرگوار ایشان را به برادرانمان در حزب الله و رهبری و فرماندهی سیاسی و نظامی آن و همه تشکیلات جهادی و نیز همه آزادگان امت اسلامی و جهان، صمیمانه تسلیت می‌گوییم. شهید سید هاشم صفی الدین ستاره‌ای از مردان خداوند بود و شهادت ایشان و همرزمانش که در راه خداوند جانشان را در کف دستانشان گرفته بودند، مسئله عجیبی نیست.

در ادامه این بیانیه آمده است: پیوستن سید هاشم صفی الدین به برادر عزیزمان شهید سید حسن نصرالله بهترین گواه بر اخلاص آنان و مجاهدت در راه حق تا آزادی قدس و پاکسازی سرزمین مبارک فلسطین از شر صهیونیست‌های اشغالگر است.

انجمن علمای یمن در ادامه از همه کشورهای عربی و اسلامی خواست تا در مسیر حمایت از فلسطین قرار بگیرند؛ چرا که دفاع از غزه و کل ملت فلسطین یک وظیفه ضروری برای همه امت اسلامی به شمار می‌رود و کسانی که از این وظیفه رویگردانی کنند، ننگ و شرمساری در دنیا و عذاب در آخرت را متحمل خواهند شد.

روز گذشته، حزب الله در بیانیه ای رسمی، شهادت سید هاشم صفی الدین رهبر بزرگ و شهید عظیم در راه قدس، رئیس شورای اجرایی حزب الله را در حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی اعلام کرد.

شهید سید هاشم صفی‌الدین مرد دوم حزب الله بعد از شهید سید حسن نصرالله و از جمله مقامات ارشد مقاومت لبنان بود که علاوه بر مسئولیت سیاسی در شاخه نظامی آن نیز فعالیت می کرد.

این رهبر ارشد جنبش حزب الله لبنان از زمان آغاز نبرد طوفان الاقصی نقش کلیدی در رویکرد مقاومت لبنان برای حمایت از مردم و مقاومت فلسطین داشت و همواره تاکید داشت که همه مسلمانان و آزادگان جهان، مسئول دفاع از مستضعفان و مظلومان فلسطینی و مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی هستند.

شهید سید هاشم صفی الدین در مراسم چهلمین روز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی نیز تاکید کرد که خون حاج قاسم، موجب اخراج آمریکایی‌ها از کل منطقه و آزادی ملت‌های منطقه می‌گردد.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه