اردن حمله رژیم صهیونیستی به مدرسه‌ای در اردوگاه نصیرات در نوار غزه را محکوم کرد  خبرگزاری بین المللی

شفقنا . ۱۴۰۳/۸/۳،‏ ۱۹:۰۱


شفقنا- خبرگزاری آناتولی گزارش داد: اردن روز پنج‌شنبه حمله رژیم صهیونسیتی به مدرسه‌ای در اردوگاه نصیرات در نوار غزه را که منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها فلسطینی شد، به شدت محکوم کرد و این حمله را یک «جنایت شنیع» توصیف کرد.

وزارت امور خارجه اردن با انتشار بیانیه‌ای، حمله رژیم صهیونسیتی به یک مدرسه در محل اسکان آوارگان در اردوگاه نصیرات واقع در مرکز نوار غزه را شدت محکوم می‌کند. این حمله منجر به کشته و زخمی شدن ده ها نفر شد.

وزارت امور خارجه اردن حمله رژیم صهیونسیتی به این مدرسه را جنایتی فجیع و یک جنایات جنگی علیه ملت فلسطین، نقض آشکار قوانین بین‌المللی و اصول و ارزش‌های بشردوستانه و افزایش سازمان یافته حمله مستمر به غیرنظامیان و مراکزی برای پناه دادن به آوارگان توصیف کرد.

در این بیانیه آمده است: اردن تداوم جنایات «اسرائیل» علیه غیرنظامیان، که نقض آشکار قوانین بین‌المللی، حقوق بشردوستانه بین‌المللی و کنوانسیون ژنو برای حمایت از افراد غیرنظامی در زمان جنگ در سال 1949 است، را به شدت محکوم می‌کند.

وزارت خارجه اردن تاکید کرد که «اسرائیل» به اراده بین المللی که خواستار پایان جنگ و فاجعه انسانی بی سابقه ای است که ایجاد می کند اهمیتی نمی‌دهد

مسئولیت جامعه جهانی برای توقف جنایت علیه مردم فلسطین

اردن همچنین تضمین حفاظت از غیرنظامیان، حفظ زیرساخت های حیاتی که خدمات اولیه را به برادران فلسطینی ارائه می دهد و همچنین حمایت از مراکز بشردوستانه و مراکز اسکان آوارگان مطابق با قوانین بین المللی را خواستار شد.

این کشور بر لزوم انجام مسئولیت‌های قانونی و اخلاقی جامعه بین‌المللی به‌ویژه شورای امنیت با ملزم ساختن «رژیم صهیونیستی» به توقف فوری تجاوزات وحشیانه خود به نوار غزه تاکید کرد.

بیانیه وزارت خارجه اردن. همچنین خواستار تأمین کمک های لازم برای مردم فلسطین، پاسخگو ساختن عاملان جنایات علیه آنها، و توقف نقض مداوم حقوق بین الملل، حقوق بشردوستانه بین المللی و تصمیمات دیوان بین المللی دادگستری توسط «اسرائیل» شد.

اوایل روز پنجشنبه، در اثر بمباران مدرسه «شهدای نصیرات» که هزاران آواره در اردوگاه نصیرات واقع در مرکز نوار غزه را در خود جای داده بود، ۱۷ فلسطینی از جمله چ کودک و زن کشته و بیش از ۵۲ نفر دیگر زخمی شدند.

رژیم صهیونسیتی با حمایت آمریکا، از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی تجاوز بیرحمانه خود به غزه تاکنون بیش از 143000 فلسطینی کشته و زخمی و بیش از 10000 مفقود شده‌اند. از سویی این منطقه شاهد ویرانی گسترده و قحطی بزرگی است که منجر به مرگ ده‌ها کودک و سالخورده شده است.

تل آویو همچنان به کشتارهای خود ادامه می دهد و قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای پایان فوری آنها و دستورات دیوان بین المللی دادگستری برای اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از نسل کشی و بهبود وضعیت فاجعه بار انسانی در غزه را نادیده می گیرد.

متن این خبر در خبرگزاری آناتولی

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه