کاهش مصرف برق در زمستان ضروری است / برنامه‌ریزی وزارت نیرو برای به حداقل رساندن ناترازی برق

رکنا . ۱۴۰۳/۸/۴،‏ ۹:۳۸


رکنا اقتصادی: مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: باتوجه به محدودیت تامین سوخت نیروگاهی در فصل زمستان، نیاز است در فصل سرد سال نیز شهروندان نسبت به صرفه جویی در مصرف برق اهتمام ویژه‌ای داشته باشند. همچنین مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت نیرو افزود: وزارت نیرو با اجرای برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در تلاش است ناترازی برق کشور را در سال‌های آینده کنترل کرده و به حداقل برساند.

به گزارش رکنا، "مهدی مقیم زاده" در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران در گفت‌و‌گو با پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، گفت: نمایشگاه برق فرصت بی‌نظیری برای عرضه و نمایش توانمندی‌های صنعت برق کشور است و در این دوره از نمایشگاه شاهد استقبال بخش خصوصی از این نمایشگاه هستیم.

وی با بیان اینکه تلاش داریم از ظرفیت‌های جدید عرضه شده در نمایشگاه در حوزه پایش و مدیریت شبکه برق ایران استفاده کنیم، ادامه داد: صنعت برق ایران در بسیاری در حوزه‌های مختلف اعم از تولید، انتقال و توزیع دستاوردهای چشمگیری داشته است که بخشی از این دستاوردها در این نمایشگاه در معرض بازدید عموم قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در فصل گرم سال جاری میزان تقاضای برق در اوج بار به بیش از 79 هزار و 500 مگاوات رسید، اظهار داشت: ظرفیت تولید عملی برق کشور در این بازه زمانی 63 هزار مگاوات بود که مابه التفاوت این دو عدد ناترازی برق ایران است که از طریق مدیریت مصرف در بخش های مختلف کنترل شد.

مقیم زاده یادآور شد: وزارت نیرو در تعامل با وزارت صمت و جهاد کشاورزی و نیز استانداری‌ها مصرف برق در بخش صنایع، کشاورزی و ادارات را مدیریت و کنترل کرد، افزود: همراهی مشترکان بخش خانگی نیز به عبور موفق از اوج بار سال جاری کمک شایانی کرد.

وی با تاکید بر نقش موثر اطلاع رسانی و تبلیغات در جذب مشارکت عمومی برای کاهش مصرف برق افزود: با توجه به اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد در پاییز سال جاری دمای هوا نسبت به میانگین بلند مدت 2 درجه بالاتر است، همچنان صنعت برق به مشارکت مردم برای صرفه جویی در مصرف نیاز دارد.

مقیم‌زاده در پایان با اظهار امیدواری نسبت به عبور موفق از اوج بار مصرف برق سال آینده اضافه کرد: وزارت نیرو برای تولید برق کافی در فصل سرد سال هماهنگی های لازم را وزارت نفت و شرکت های تابعه انجام داده است، اما به دلیل محدودیت هایی که در حوزه تامین سوخت زمستانه وجود دارد، نیاز است مشترکان بخش خانگی برای تامین حداکثری برق و گاز زمستان به صورت کلی نسبت به صرفه جویی در حوزه انرژی اقدام کنند.

برنامه‌ریزی وزارت نیرو برای به حداقل رساندن ناترازی برق

"ماشالله تابع جماعت"، در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق در گفت‌و‌گو با پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، گفت: بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق کشور با حضور بیش از 620 شرکت داخلی و خارجی و مشارکت بیش از 10 کشور خارجی در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: استقبال گسترده بخش خصوصی از نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق نشان می‌دهد که صنعت برق کشور به رشد و بلوغ رسیده و اکنون محصولات بسیاری از شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه در سطح منطقه و جهان قابل عرضه و رقابت است.

مدیرکل حوزه وزارتی وزارت نیرو با اشاره به اینکه اکنون بیش از 95 درصد از صنعت برق ایران در بخش‌های مختلف به مرحله خودکفایی رسیده است، یادآور شد: صنعت برق ایران در حال حاضر با اکثر کشورهای همسایه تبادل انرژی دارد، بسیاری از محصولات برق کشور به دیگر کشورها صادر می‌شود که این موارد بیانگر توانمندی و استعداد بالای صنعت برق ایران است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌ریزی وزارت نیرو برای کنترل و کاهش ناترازی برق در سال‌های آینده اشاره کرد و افزود: وزارت نیرو با اجرای سه برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در پی بهبود وضعیت صنعت برق در حوزه تولید و مصرف است و به همین منظور اقدامات متعددی را در دستور کار قرار داده است.

تابع جماعت تصریح کرد: وزارت نیرو برای کاهش ناترازی برق در فصل گرم سال آینده 14 مگاپروژه در بخش‌های مختلف مانند تولید، بهینه‌سازی مصرف، نصب کنتورهای هوشمند و افزایش بازدهی نیروگاهی را به اجرا درآورده است که امیدواریم در سایه این اقدامات شاهد کنترل و کاهش ناترازی برق کشور باشیم.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه