رییس جمهور آمریکا به خاطر «آزار تاریخی کودکان بومی» عذرخواهی می‌کند خبرگزاری بین المللی

شفقنا . ۱۴۰۳/۸/۴،‏ ۱۰:۲۹


شفقنا- رییس جمهور آمریکا قرار است به خاطر نقش تاریخی دولت این کشور در آزار و اذیت کودکان بومی عذرخواهی کند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ الجزیره نوشت: جو بایدن رسماً به خاطر نقش دولت در مجبور کردن کودکان بومی به رفتن به مدارس شبانه روزی عذرخواهی خواهد کرد. این سیاست باعث شد بسیاری از آنها مورد آزار جسمی و جنسی قرار گرفته و نزدیک به 1000 نفر جان خود را از دست بدهند.

بایدن روز پنجشنبه در حالی که کاخ سفید را به مقصد آریزونا ترک می‌کرد، گفت: «من کاری را انجام می‌دهم که باید مدت‌ها پیش انجام می‌دادم: عذرخواهی رسمی از جوامع بومی به خاطر رفتاری که ما با فرزندانشان در طول سالیان متمادی داشته‌ایم».

بین سال‌های 1869 و 1960، بیش از 18000 کودک بومی – برخی از آنها سه یا چهار سال داشتند – به زور از خانواده‌هایشان جدا شده و به سیستم مدارس شبانه‌روزی منتقل شدند. این سیاستی بود که کنگره و دولت آمریکا آن را به بهانه متمدن سازی جوامع بومی در نظر گرفت و اداره بیشتر این مدارس هم به کلیسای کاتولیک سپرده شد. در نتیجه بسیاری از این کودکان کتک خورده، آزار جنسی دیدند، گرسنگی کشیدند و علاوه بر دوری از خانواده از صحبت کردن به زبان خود نیز منع شدند.

این اولین باری است که یک رئیس جمهور ایالات متحده به دلیل سوء استفاده از مدارس شبانه روزی و اخراج اجباری کودکان بومی عذرخواهی می کند – چیزی که توسط سازمان ملل به عنوان یک نسل کشی تعریف شده است. بایدن قرار است این مراسم را امروز جمعه انجام دهد.

این خبر را در الجزیره ببینید

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه