سینمای اختصاصی برای کوچولوها اولین سینمای تخصصی کودکان در کدام منطقه تهران است؟

همشهری . ۱۴۰۳/۸/۴،‏ ۱۲:۲۵


منطقه ۱۹ دوم آبان میزبان طرح رصد ۳ بود و اعضای کمیسیون برنامه‌ها و بودجه شورای شهر تهران از پروژه‌ها مهم بازدید کردند

همشهری- زینب زینال زاده: اختصاص بودجه‌های مناسب به مناطق جنوبی و کم‌برخوردار سبب شد تا در این دوره فاصله جنوب و شمال پایتخت کاهش محسوسی یابد. در راستای همین رویکرد امسال هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه به منطقه ۱۹ اختصاص داده شد و به واسطه همین اعتبار پروژه‌های مهمی مانند احداث اولین سینمای تخصصی کودکان جنوب تهران در منطقه عملیاتی و به بهره‌برداری رسید. دیروز طرح رصد ۳ در این منطقه کلید خورد و اعضای کمیسیون برنامه‌وبودجه (محمد آخوندی، میثم مظفر و احمد صادقی) از برخی پروژه‌ها بازدید کردند. با نخبگان به گپ و گفت پرداختند و در جریان برخی از چالش ها و کمبودها قرار گرفتند.

اکران فیلم ویژه کودکان

مدیریت شهری در این دوره توجه ویژه‌ای به نیاز کودکان داشته و دارد. ایجاد بوستان مادر و کودک، توسعه و ایجاد زمین‌بازی در بوستان‌ها، و در نهایت هم احداث اولین سینمای تخصصی کودکان جنوب تهران در منطقه ۱۹ (سرای محله شریعتی شمالی) اهم اقدامات انجام شده در راستای محقق‌شدن نیاز کودکان است. سینمایی که در آن به طور اختصاصی فیلم برای کودکان اکران می شود.

جزئیات پروژه

گنجایش: ۲۵۰ نفر

هدف: اکران فیلم ویژه کودکان، افزایش نشاط اجتماعی

تصفیه پساب در پروژه خلیج‌فارس

این پروژه باهدف تصفیه پساب و استفاده از آن برای آبیاری فضای سبز عملیاتی شده است. فاز اول آن با ظرفیت تصفیه روزانه ۲ هزار مترمکعب پساب سال گذشته راه‌اندازی و فاز دوم پروژه هم اواخر تیر امسال در قالب صد و سی و سومین رویداد امید و افتخار افتتاح شد. این پروژه به کاهش برداشت آب‌های زیرزمینی و مدیریت درست پساب‌ها کمک می‌کند.

جزئیات

ظرفیت: ۷ هزار مترمکعب

هدف: آبیاری فضای سبز

احداث مخزن بتنی

مخزن ذخیره آب‌رسانی اضطراری در بوستان ۲۲ بهمن از جمله پروژه‌هایی بود که اعضای کمیسیون برنامه‌وبودجه از آن بازدید کردند. این مخزن در زمینی به مساحت ۲۶۰ مترمربع در حال احداث است. پیش‌ازاین مخزن ذخیره آب‌رسانی اضطراری در بوستان‌های بهشت، ولایت، مرجان و امام علی (ع) هم اجرا شده است.

جزئیات

ظرفیت: ذخیره‌سازی ۴۳۰ مترمکعب

هدف: تأمین آب شرب در مواقع بحرانی از جمله زلزله

بهبود کیفیت در خلازیر

محله خلازیر در محدوده ناحیه ۳ قرار دارد و درگذشته به دلیل وجود ضایعات فروشان، ساکنان با مشکلات عدیده شهری و زیست‌محیطی مواجه بودند. پس از ساماندهی ضایعات فروشان، بهسازی خیابان و عملیاتی‌شدن شبکه فاضلاب، در دستور کار شهرداری منطقه قرار گرفت. تأمین روشنایی، رفع مشکل فاضلاب، ساماندهی زباله گردها و آسیب‌دیدگان اجتماعی، سبب بهبود کیفیت زندگی اهالی شده است.

بیان مشکلات توسط نخبگان

اعضای کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر تهران در پایان بازدید با نخبگان و معتمدان محلات دیدار و به گفت‌وگو پرداختند. البته شهروندان در جریان بازدید از پروژه‌ها برخی مشکلات را مطرح و خواستار رسیدگی شدند. نخبگان به‌عنوان نماینده ساکنان منطقه در نشست صمیمی از کمبودها و نیازهای محلات سخن گفتند. نظافت و نگهداشت شهر، توجه به موضوعات ترافیکی، کمبود سرانه‌های ورزشی و فرهنگی و... مواردی بود که بیان شد و اعضای شورای شهر تهران هم قول دادند این موارد را در بودجه‌ریزی مشارکتی لحاظ کنند.

اهم پروژه‌های توسعه محلی

مرمت و بهسازی بیش از ۴۶۸ مترمربع از معابر

مرمت و بهسازی ۱۰۲ کیلومتر کانیو و جدول

احداث مرکز کارآفرینی برای زنان سرپرست خانوار در مساحت ۱۳۰ مترمربع

۵ چالش مهم منطقه

کمبود بیمارستان و مراکز درمانی

کمبود مراکز آموزشی و تفریحی

نبود فاضلاب شهری در ناحیه سه

حاشیه‌نشینی و وجود معضلات اجتماعی

وجود اراضی موقوفه عدم توجه به مسائل شهرسازی

حسین اخگرپور، شهردار منطقه ۱۹

در طرح رصد با شناخت دقیق مشکلات، ارائه راه‌حل و اجرای برنامه‌های عملیاتی، اقدامات لازم برای انجام مطالبات مردم صورت می‌گیرد. در این دور شورا و به صورت ویژه تر کمیسیون برنامه و بودجه همیشه با مناطق جنوبی پایتخت همراه بودند و همین همراهی به حل مشکلات کمک می کند.

میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران

بازسازی جداول، نهر و کانیوها شاید به ظاهر اقدام ساده‌ای باشد، اما اگر این اقدامات انجام نشود شاهد بوی نامطبوع در سطح محلات خواهیم بود. همچنین کار مهم دیگری که در این منطقه انجام شده لوله گذاری در خیابان سهیل مرکزی است که منجر به کاهش مشکلات زیست محیطی می شود.

احمد صادقی رئیس کمیته هوشمندسازی و شفافیت شورای شهر تهران

ترافیک شهر، آلودگی هوا و مشکلات دیگر را هم به همراه دارد. از این رو امروز اگر بتوانیم مشکل ترافیک را تا حدودی حل کنیم نشان می‌دهد که مدیریت شهر کارآمد بوده است. گزارش‌هایی داریم از اقدامات انجام شده که گفته نشده و باید این اقدامات بزرگ شهرداری دیده شود.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.