سپاهان باخت و از کورس عقب افتاد

عصر ایران . ۱۴۰۳/۸/۱،‏ ۱۹:۴۰


به گزارش فوتبال 360، مسابقات لیگ قهرمانان آسیا 2 به سومین هفته فعالیت خود رسید و طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا، امشب دیدارهای گروه سوم سطح دوم لیگ قهرمانان به انجام رسید؛ جایی‌که در 2 بازی همزمان، شارجه امارات و سپاهان ایران رودرروی هم قرار گرفتند و تیم‌های استقلال تاجیکستان و الوحدات اردن هم در دیگر مسابقه گروه سوم برابر هم صف‌آرایی کردند تا 2 مسابقه پایانی دور رفت این گروه به صورت همزمان از ساعت 17:30 به وقت تهران آغاز شود.

تیم شارجه که صدرنشین جدول لیگ برتر امارات است، بعد از کسب یک برد و یک تساوی در لیگ قهرمانان آسیا 2، به دنبال آن بود تا بتواند با کسب پیروزی برابر سپاهان در رتبه نخست جدول گروه به استقبال پایان کارش در دور رفت مرحله گروهی برود. در طرف مقابل، سپاهان بعد از شکست غافلگیرکننده در هفته نخست برابر الوحدات اردن، در هفته دوم مرحله گروهی توانست با 4 گل از سد استقلال تاجیکستان بگذرد و طلایی‌پوشان در مسابقه امشب به دنبال کسب دومین برد پیاپی خود در رقابت‌های آسیایی بودند.

کامارایِ شارجه سرنوشت بازی را رقم زد!

تیم‌های شارجه امارات و سپاهان ایران از ساعت 17:30 به وقت تهران در ورزشگاه خالد بن محمد با قضاوت کیم دائه یونگ از کره‌جنوبی رودرروی هم قرار گرفتند. اتفاق جالب‌توجه اینکه برای اولین‌بار در فصل جاری، سیاوش یزدانی شانس حضور در ترکیب سپاهان را به‌دست آورد. شاگردان کاسمین اولاریو در تیم شارجه، بازی را بهتر آغاز کردند و در دقیقه 8، روی تعلل مدافعان سپاهان و اشتباه مهلک استیون انزونزی، سفیدپوشان صاحب موقعیت گلزنی شدند که واکنش به‌موقع پیام نیازمند سد راه باز شدن دروازه سپاهان شد. بعد از فرصت به‌دست آمده برای شارجه، بازی نزدیک و کم‌اتفاق دنبال شد و خبری از خلق موقعیت جدی گلزنی روی دروازه‌ها نبود.

اماراتی‌ها در دقیقه 26 یک ضدحمله سرعتی زدند و عادل الدنانی توانست روی تعلل خط دفاعی سپاهان خود را به درون محوطه جریمه طلایی‌پوشان برساند و روی پاس الدنانی، توپ به عثمان کامارا رسید و ستاره شماره 30 شارجه توانست گل اول مسابقه را به سود سفیدپوشان به‌ثمر برساند. کامارا لحظاتی پیش از گل البته صاحب یک موقعیت دیگر هم شد که شوت او بعد از برخورد به محمد دانشگر به کرنر رفته بود. بعد از گلزنی شاگردان اولاریو، طلایی‌پوشان درصدد آن بودند تا بتوانند پیش از پایان نیمه نخست به گل تساوی برسند.

محمد کریمی در دقیقه 34 با سانتر خطرناک خود روی دروازه شارجه موقعیت‌ساز شد که هوشیاری خط دفاعی تیم اماراتی سد راه گلزنی بازیکنان سپاهان شد. در حالی‌که داور کره‌ای مسابقه 3 دقیقه وقت تلف‌شده اعلام کرده بود، محمدمهدی محبی در واپسین لحظات نیمه نخست صاحب موقعیت مناسب گلزنی شد و طلایی‌پوشان این شانس را داشتند تا از شکست در نیمه نخست بگریزند اما شوت او جایی در چارچوب دروازه شارجه نداشت تا نیمه نخست با برتری یک‌گله شارجه خاتمه پیدا کند.

طلایی‌پوشان نیمه دوم را تهاجمی آغاز کردند و بعد از چند تلاش نافرجام، محمدمهدی محبی در موقعیتی مشکوک به آفساید به توپ رسید و روی پاس به بیرون محبی، مهدی لیموچی در دقیقه 51 موفق به گلزنی شد تا بازی به تساوی کشیده شود. بعد از گلزنی لیموچی، سپاهانی‌ها در تلاش بودند تا بتوانند کامبک بزنند اما تلاش شاگردان ژوزه مورایس برای رسیدن به گل برتری بی‌ثمر بود. کاسمین اولاریو و ژوزه مورایس به سراغ تغییر در ترکیب تیم‌های خود رفتند دو تیم با شمایلی متفاوت کار خود را دنبال کنند.

شاگردان اولاریو بعد از تعویض‌های انجام‌شده، نمایشی تهاجمی داشتند و روی اشتباه مهلک صالح حردانی در آفسایدگیری، پاس در عمق حسن به لوانزینیو پریرا رسید تا در دقیقه 71 گل برتری شارجه در مسابقه امشب به‌ثبت برسد. بعد از گلزنی لوانزینیو، طلایی‌پوشان درصدد آن بودند تا بازی را مجدداً به تساوی بکشانند اما با وجود آنکه ترکیب سپاهان کاملاً تهاجمی شد، حملات شاگردان ژوزه مورایس راه به جایی نبرد و روی یک ضربه ایستگاهی، شوت کایو به محمدمهدی محبی برخورد کرد و تغییر مسیر داد تا در دقیقه 90، گل سوم شارجه هم به‌ثبت برسد تا خیال سفیدپوشان از کسب پیروزی آسوده شود.

داور کره‌ای مسابقه، 7 دقیقه وقت تلف‌شده اعلام کرد اما شاگردان مورایس ناکام در تغییر نتیجه بازی بودند و خبری هم از خلق موقعیت جدی گلزنی برای سپاهان نبود تا بازی با برتری 3 بر یک شارجه خاتمه پیدا کند. اتفاق جالب‌توجه اینکه کاسمین اولاریو، سرمربی شارجه امارات در چهاردهمین رویارویی‌اش با تیم‌های ایرانی توانست برای هشتمین‌بار طعم پیروزی را بچشد تا همچنان رکوردی ویژه و درخشان را برابر نمایندگان ایرانی داشته باشد.

شارجه با برد در مسابقه امشب، 7 امتیازی شد و با تفاضل 3+ در قامت تیم صدرنشین گروه سوم لیگ قهرمانان آسیا 2 به کار خود در دور رفت مرحله گروهی پایان داد. در آن‌سوی میدان هم طلایی‌پوشان با تحمل دومین باخت آسیایی، 3 امتیازی ماندند و در رتبه سوم گروه خود باقی ماندند. گفتنی است که دیگر مسابقه گروه، نبرد استقلال تاجیکستان و الوحدات اردن با برتری یک‌گله الوحدات خاتمه یافت تا این تیم اردنی با 7 امتیاز و تفاضل 2+ در رتبه دوم گروه قرار گیرد و استقلال تاجیکستان هم بدون امتیاز قعرنشین گروه سوم است. در هفته چهارم سطح دوم لیگ قهرمانان آسیا 2، سپاهان میزبان شارجه امارات است که این دیدار روز پانزدهم آبان‌ماه برگزار می‌شود که محل برگزاری آن نامشخص است و در همان روز، الوحدات اردن در خانه باید به مصاف استقلال تاجیکستان برود.

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.