پوتین: وضعیت خاورمیانه نگران‌کننده است

مشرق نیوز . ۱۴۰۳/۸/۳،‏ ۱۲:۲۵


سومین و آخرین روز از نشست بریکس در شهر کازان روسیه با سخنرانی «ولادیمیر پوتین» آغاز شد.

به گزارش مشرق، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز پنجشنبه در ابتدای سومین روز نشست بریکس پلاس عنوان کرد: «فرمت بریکس پلاس به خوبی اثبات شده است و فرصتی برای گفت‌وگوی مستقیم و باز فراهم می‌کند.»

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، رئیس‌جمهور روسیه گفت: «شرکت کنندگان در نشست بریکس پلاس در کازان در مورد حل‌وفصل مسالمت‌آمیز درگیری‌ها از جمله خاورمیانه گفت‌وگو و رایزنی می‌کنند.»

پوتین با اشاره به نظم جهانی عادلانه که طی روزهای اخیر تحلیلگران و به‌خصوص رسانه‌های غربی آن را همزمان با نشست بریکس برجسته کرده‌اند، تصریح کرد: «انتقال به نظم جهانی عادلانه آسان نیست زیرا برخی تلاش می‌کنند تا مانع از این روند شوند.»

او ضمن اشاره به جنگ اوکراین و فعالیت تحریک‌آمیز غرب در این خصوص گفت: «از اوکراین برای ایجاد تهدیدهای حیاتی علیه امنیت روسیه استفاده می‌شود.»

رئیس‌جمهور روسیه در رابطه با تشدید ناآرامی‌ها در غرب آسیا گفت: «وضعیت خاورمیانه نگران کننده است و این تشدید تنش‌های یک درگیری قدیمی است. جنگ در غزه به لبنان کشیده شده است و مواجهه بین ایران و اسرائیل، خاورمیانه را در آستانه جنگ قرار داده است».

پوتین در ادامه گفت: «روسیه همیشه با هر نوع اقدام تروریستی مخالف بوده است. به همین دلیل، ما به دنبال کمک به ثبات وضعیت خاورمیانه هستیم.»

در حال تکمیل ...

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه