شکار تانک‌های اسرائیلی در جنوب لبنان؛ انهدام 6 مرکاوا به دست رزمندگان حزب‌الله خبرگزاری بین المللی

شفقنا . ۱۴۰۳/۸/۴،‏ ۱۹:۱۳


شفقنا-حزب‌الله از انهدام 6 تانک مرکاوای ارتش رژیم صهیونیستی در جبهه جنوب لبنان خبر داد.

به گزارش شفقنا به نقل از المنار، حزب‌الله در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در حمایت از مردم پایدار فلسطین در نوار غزه و پشتیبانی از مقاومت سلحشور و شریف آن و نیز در دفاع از لبنان و مردم کشور، مجاهدان مقاومت اسلامی ساعت 5 عصر امروز جمعه مورخه 2024/10/25 دو دستگاه تانک مرکاوای دشمن را در اطراف شهرک عدیسه با دو موشک هدایت‌شونده مورد هدف قرار دادند که منجر به آتش گرفتن و کشته و زخمی شدن سرنشینان این دو تانک شد.

حزب الله ساعاتی پیش نیز از انهدام 5 تانک مرکاوا در اطراف شهرک مروحین، مسیر مرکبا-العدیسه، پایگاه مسکفعام و منطقه حولا خبر داده بود که با آمارهای پیشین، مقاومت لبنان تاکنون توانسته 34 دستگاه تانک مرکاوای ارتش رژیم صهیونیستی را در جنوب لبنان منهدم کند.

مقاومت اسلامی لبنان در جدیدترین بیانیه خود که بیانیه بیست و سوم از صبح امروز است، اعلام کرد:پس از پیشروی نیروهای اسرائیلی با حمایت یک دستگاه تانک مرکاوا به سمت منطقه حولا و به محض رسیدن این یگان صهیونیست به محل کمین، مجاهدان مقاومت اسلامی با موشک هدایت شونده تانک مرکاوا را منهدم کردند که منجر به کشته و زخمی شدن خدمه آن شد سپس نیروهای اسرائیلی را با رگبار گلوله و راکت مورد حمله قرار دادند که طی آن چندین نظامی صهیونیست کشته و زخمی شدند.

حزب الله از بامداد امروز تا به الان از انجام 23 عملیات علیه مواضع رژیم صهیونیستی خبر داده است و ضمن حمله موشکی به پایگاه الکرمل در جنوب حیفا، شهرک کرمئیل، شهر صفد و پایگاه فیلون در شرق صفد، محل تجمع نظامیان صهیونیست در شهرک‌های المالکیه، المناره، حبوشیت، پادگان شومیرا و البغدادی، عیترون، مسکفعام، کفرجلعادی و المرج را مورد حمله هدف گرفته است، مقاومت لبنان همچنین از وادارسازی یک پهپاد اسرائیلی از نوع هرمس 450 به فرار از آسمان منطقه النبطیه با شلیک یک موشک زمین به هوا خبر داده است.

رسانه‌های اسرائیلی ساعاتی پیش اعلام کردند که طی 24 ساعت گذشته 13 افسر و سرباز صهیونیست در نبردهای لبنان کشته و 50 نظامی دیگر زخمی شده‌اند.

اتاق عملیات حزب الله چهارشنبه گذشته تاکید کرد که ارتش دشمن نتوانسته بر هیچ روستای مرزی در جنوب لبنان تسلط کامل یافته یا آن را اشغال کند.

اتاق عملیات حزب الله همچنین درباره آمار تلفات و خسارت ارتش دشمن تا روز چهارشنبه گذشته و طبق رصد مجاهدان مقاومت اسلامی اعلام کرد: بیش از ۷۰ کشته و ۶۰۰ زخمی از سربازان و افسران ارتش دشمن اسرائیل، انهدام ۲۸ دستگاه تانک مرکاوا و ۴ بودلدوزر نظامی و زره‌پوش‌ و نفربرهای دشمن، ساقط کردن ۳ پهپاد از نوع هرمس ۴۵۰ و یک پهپاد از نوع هرمس ۹۰۰

مقاومت اسلامی تاکید کرد که این آمار شامل تلفات و خسارات دشمن در پایگاه‌ها و پادگان‌های واقع در شمال و عمق فلسطین اشغالی نمی‌شود.

متن این خبر در المنار

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه