مایکروسافت و ادعای حملات هکری به انتخابات آمریکا از سوی ایران خبرگزاری بین المللی

شفقنا . ۱۴۰۳/۸/۳،‏ ۱۲:۳۹


شفقنا- مایکروسافت مدعی حملات هکری از سوی ایران به سیستم‌ها و ستاد انتخاباتی در آمریکا شد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ رویترز نوشت: مایکروسافت چهارشنبه به وقت آمریکا مدعی شد: یک گروه هکر ایرانی به طور فعال وب‌سایت‌های مربوط به انتخابات ایالات متحده و رسانه‌های آمریکایی را با نزدیک شدن به روز انتخابات جستجو کرده و فعالیت‌هایی حاکی از آمادگی بیشتر برای «عملیات نفوذ مستقیم» از خود بروز می‌دهد.

در این گزارش آمده است که هکرها – که توسط مایکروسافت گروه «طوفان شن پنبه» نامگذاری شده‌‎اند به نیروهای نظامی ایران وابسته بوده و در چندین ایالت کلیدی آمریکا در انتخابات، شروع به فعالیت تخریبی و شناسایی کرده‌اند. طبق این گزارش ادعایی آنها در ماه مه یک رسانه خبری ناشناس ایالات متحده را اسکن کردند تا آسیب پذیری های آن را درک کنند.

پیشتر نیز ادعا شده بود که هکرهای ایرانی به ستاد انتخاباتی ترامپ حمله کرده‌اند. همچنین دفتر مدیر اطلاعات ملی که تلاش‌های فدرال ایالات متحده برای محافظت از انتخابات در برابر نفوذ خارجی را هماهنگ می‌کند چنین ادعاهایی را مطرح کرده است.

سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد در واکنش به این اتهام گفت: «این گونه ادعاها بی‌اساس و کاملاً غیرقابل قبول است؛ ایران هیچ انگیزه و قصدی برای دخالت در انتخابات آمریکا ندارد.»

این خبر را در رویترز ببینید

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه