کنفرانس بین المللی در فرانسه و کمک یک میلیارد دلاری برای لبنان خبرگزاری بین المللی

شفقنا . ۱۴۰۳/۸/۳،‏ ۱۹:۰۲


شفقنا- خبرگزاری آناتولی گزارش داد: ژان نوئل بارو، وزیر امور خارجه فرانسه روز پنجشنبه گفت که کنفرانس پاریس برای حمایت از لبنان یک میلیارد دلار تعهد برای کمک های بشردوستانه و حمایت نظامی از این کشور جمع آوری کرد.

این اظهارات در کنفرانس مطبوعاتی وزیر امور خارجه فرانسه پس از پایان کنفرانس بین المللی حمایت از لبنان بیان شد. این کنفرانس به میزبانی پاریس، پایتخت فرانسه، در روز پنجشنبه برای حمایت مالی از لبنان برگزار شد که از 23 سپتامبر گذشته در معرض جنگ اسرائیل قرار دارد.

بارو گفت: حاضران در کنفرانس به پرداخت 800 میلیون دلار کمک بشردوستانه و 200 میلیون دلار برای کمک به نیروهای امنیتی متعهد شدند.

این کنفرانس بین المللی بیش از 70 کشور و سازمان بین المللی را گرد هم آورد.

قابل ذکر است که امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، از شرکت کنندگان در این نشست دعوت کرد تا برای حمایت از لبنان «کمک های عظیم» ارائه کنند، زیرا جنگ در لبنان منجر به آواره شدن بیش از 1.2 میلیون نفر، کشته شدن بیش از 2500 نفر و وخامت اوضاع اقتصادی شده است.

از 23 سپتامبر رژیم صهیونسیتی با انجام حملات هوایی خونین که علاوه بر تهاجم زمینی به جنوب، بیشتر مناطق از جمله پایتخت، بیروت را شامل می‌شود، جنگی گسترده را علیه لبنان به راه انداخته است.

متن این خبر در خبرگزاری آناتولی 

مطالعه خبر در منبع

نظرات کاربران
    برای ارسال نظر، لطفا وارد شوید.

    اخبار مشابه